Alla dessa sköna ting...

150243-8Jag sminkar mig i stort sett varje dag. Det ska mycket till för att jag ska hoppa över de där minuterna framför spegeln på morgonen. Till och med när jag är sjuk åker mascaran fram... Jag har tyvärr inte blivit försedd med mörka tjocka fransar av naturen, och då är det ju bara att hylla mascarans uppiggande effekt. För jag känner mig faktiskt piggare när jag fått lite färg på fransarna - det är som om ögonen "öppnas upp"!

Jag tycker inte om för mycket smink, vill absolut inte känna mig spacklad. Det ska se naturligt ut! Men vad har jag då i sminkväskan?
En hel del, men dessa sköna ting är mina favoriter:

Mascara: Maybelline Great Lash Mascara150243-9
Ögonbrynspenna: H&M Cosmetic
Ögonpenna: Clinique Quick Eyes nr 12 "Double Coffee"
Rouge: Lancome Blush Subtil "Rose Fresque", Maybelline Expert Blush
nr 62 "Rosewood"
Läppstift: använder oftast bara lypsyl, eller ett lipgloss från Maybelline, men ibland blir det läppstift: Clinique Moisture Sheer Lipstick är en favorit!
Ögonskugga: använder jag väldigt sällan, men jag har ett snyggt kit från Lancome med fyra skuggor i fina jordiga färger.

Några trevliga burkar, flaskor och tuber jag har i min ägo och som jag gillar starkt:

Schampo: L'Oreal Elvital Nutri Gloss (rosa flaska)
Balsam: L'Oreal Elvital Nutri Gloss
Inpackning: ja, även den är från L'Oreal Elvital Nutri Gloss...150243-11
Duschtvål: Dove Silk
Bodylotion: LDB Aloe Vera
Ansiktsrengöring: Nivea Visage Hydrating Cleansing Milk, Olay Daily Cleansers Moisture Balancing Facewash
Dagcreme: Nivea Aqua Sensation
Nattcreme: Nivea Soft
Scrubcreme: ACO Scrubcreme Deep Cleansing
Ansiktsmask: Spa Facecare Mud Mask
Handcreme: Lumene Soft Hands Age-Protecting Hand Cream

Kommentarer
Postat av: Foxy

vad tycker du om ACO Scrubcreme? Funderar nämligen på att köpa den, är det ett bra köp?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback