Take That vs Iron Maiden

150243-10Idag hade jag en ledig fredag och passade på att tvätta en massa. När jag skulle sortera den rena tvätten uppe i lägenheten tänkte jag att lite musik under arbetet kunde pigga upp. Då jag står vid hyllorna med CD-skivor fastnar helt oväntat min blick på mina gamla Take That-skivor. (Jag hade en period i mitt liv då jag var som besatt vid detta band, och affischer med dessa husgudar prydde mitt flickrum.) Jag sätter på deras andra skiva, Everything Changes, och upptäcker plötsligt att jag dansar med till tonerna av "Pray" och dessutom sjunger 150243-11med (jag kommer till och med ihåg hela texten!). Jag blir nästan rädd för mig själv.

Nu ska jag gå och sätta på en av mina Maiden-plattor, för att uppnå balans i tillvaron. Så här kan jag ju inte ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback