I´m back!

image232Yes indeed, I´m back! Det blev en kanonmysig resa, precis som vi hoppades. Det är så härligt att bila, man får sådan frihet och kan bara stanna till när man känner för det! Kan verkligen rekommendera det för er som inte provat på det.

Vi inledde vår resa med att ta Kielfärjan från Göteborg, därefter blev det norra Tyskland, Holland (både "landsbygd" och kuliga Amsterdam), England (bland annat London, Cornwall och Torquay (ni som sett Pang i bygget/Fawlty Towers har ju hört det nämnas mer än en gång! Och ja, det är faktiskt  lite medelhavskänsla där det ligger på "The English Riviera"!), sedan färja från Harwich till Esbjerg i Danmark och därefter en heldag i Skåne.

Cirka två veckor blev det, två  veckor fyllda av kartläsande, stora motorvägar, slingriga småvägar med täta häckar längs sidorna (sååå typiskt engelskt), mysiga fikapauser, bilgodis, fantastiska hotellfrukostar... hrrm, ja, en hel del ätande blev det. Men också två veckor av långa härliga promenader, sevärdheter, otroligt vackra platser, trevliga människor och en massa springande i trappor (traskade bland annat hundratals trappsteg upp i S:t Pauls Cathedral, pust säger jag bara - men vilken utsikt över London!)...

Så det var alltså jag, älsklingen och bilen genom ett regnigt Europa, som Tomas Ledin sjunger... nej, faktiskt var det inte mycket regn. Vi hade soliga dagar också. Men det blåste rätt mycket, tyckte att jag hela tiden redde ut mitt hår med en kam...

Det här var en liten försmak av resan! Tänkte sätta ihop ett mer fylligt bildreportage inom det närmaste! Tills vidare bjuder jag på en bild som vi knäppte i good old England. Det blev en hel del tunnelbaneåkande!

Kommentarer
Postat av: Christin

Häftig bild! Låter som en härlig resa! Kuligt att se dig igen här på din blogg :)

Postat av: Sweetheart

Vilken snygg bild! Ser ju ut som att ett proffs tagit den :D Du verkar ha haft det underbart, ser fram mot att få se lite mer från resan, och känns bra att ha dig här hemma igen :)
Kramis!

2007-07-11 @ 20:21:09
URL: http://graceful.blogg.se
Postat av: mara

du säger att det varit bra och det låter väldigt bra också måste jag säga. välkommen hem.

2007-07-11 @ 20:35:02
URL: http://mariiamiia.blogg.se
Postat av: Danwei

Välkommen hem! :)

2007-07-11 @ 23:30:34
URL: http://danweistyle.blogg.se
Postat av: Modesty Mia

Christin: Tack! Ja, det var en underbar resa, är så nöjd. Tack, vad glad jag blir!!
Sweetheart: Det är älsklingen som tagit den, jag sa till honom vad du skrivit och då blev han glad och lite mallig, hihi!:) Ja, det var toppenbra. Vad roligt att höra! Mer om resan kommer!! Kramis!
Maria: Ja, det var det verkligen! Tackar!!
Danwei: Tack så mycket! Rätt skönt att vara hemma också!;)

2007-07-12 @ 09:54:30
URL: http://modestymia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback