Utmaning!

Blev utmanad av söta Lalisen på Dagens fynd-bloggen! Här är mina svar:

Favoritfärg? Rosa är ju helt klart en favorit. Gärna lite starkare nyanser. Annars gillar jag blått i alla nyanser, men helst himmelsblått och kornblått!

Vad hittar du på en regnig sommardag? Ibland får jag ett ryck och får för mig att jag ska organisera pärmar, rensa skrivbordslådor och fixa i garderoben. Eller också baka nåt. Andra gånger tar jag det lite lugnare och kryper upp i soffhörnet med en bra bok eller ett modemagasin, och gärna lite té till det! Spela sällskapsspel är ju också en hit. Och blogga förstås...

Följer du något speciellt på tv nu i sommar? Nja, det är lite dåligt med den biten, blir inte så mycket TV-tittande just nu. Men jag kollar i alla fall på succéserien Raskens från 1976 som går på SVT. Småländskt (ofta rätt eländigt) bondeliv på 1800-talet, men serien innehåller också många ljusa stunder och en hel del humor.

Favoritsommarblomma/or? Luktärt är söta blommor och doftar gott! Gulmåra har en otroligt somrig doft tycker jag. Blåklint och vallmo är färgglada och vackra, och prästkragar känns så sådär midsommaraktigt och svenskt. Det finns många!

Favoritdrink? Jag är ingen drinktjej direkt... väljer nog hellre ett glas gott rött vin!

Favoritdoft? Solmogna jordgubbar, mmm... Nybakade kanelbullar är inte heller fel!

Läser? Har precis läst ut Män som hatar kvinnor av Stieg Larsson, hade med den boken på resan. Otroligt bra och hur svår som helst att lägga ifrån sig! Just nu läser jag En helt annan historia av Håkan Nesser. Varvat med diverse modetidningar förstås!

Drömresmål?
Australien skulle vara spännande att få besöka. Annars finns det en hel del platser i USA jag skulle vilja besöka, som San Fransisco. Tar gärna en tripp till NY igen också...

Hur vill du bo? Nära naturen men ändå inte för långt från stan. Trädgård och ljusa, härliga rum. Det ultimata vore ju även närhet till havet...


Ni som läser det här får jättegärna göra utmaningen också!!

Kommentarer
Postat av: Karin

ååå välkommen hem:) ska läsa nedåt här nu.. hoppas du haft det fint:)

Postat av: Madde

Välkommen hem!! :D Hoppas du har haft det finfint! :D

2007-07-12 @ 18:25:42
URL: http://maddesmode.webblogg.se
Postat av: Modesty Mia

Karin: Tack så mycket! Jajamän, superbra!!
Madde: Tackar!:) Oh ja, det har jag verkligen!

2007-07-12 @ 21:07:30
URL: http://modestymia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback