Jag samlar energi

image553Var ute nyss och sprang en runda i solen. 45 minuter som mestadels tillbringades på en mysig slinga i skogen, där jag omgavs av höga granar och mossbevuxna stenar. Helt underbart! Skönt att springa på mjuka stigar ibland när man som jag nöter asfalt så mycket. Slingan bestod nästan enbart av uppförsbackar och nedförsbackar vilket gav benen en rejäl omgång, pust... Sen hem till dusch och ett energigivande mellanmål som innehåll fil, müsli med blåbär och hallon, skivad banan samt valnötter. Yummie!

Att löpningen innebär så stor frihet och möjlighet till variation är nästan det bästa med den träningsformen tycker jag. Jag försöker springa så varierat som möjligt, inte bara olika vägar (ibland kan det räcka att springa favoritrundan från andra hållet!) och på olika underlag utan också innehållsmässigt. Ibland långa pass, ibland korta och intensiva, ibland "mittimellanpass". Ibland blir det intervall och ibland backträning. Tror det är bra både fysiskt och mentalt att inte alltid köra liknande pass!

Nej, nu ska jag bege mig ner i köket och laga mat ihop med darlingen som nyss kommit hem!

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Katta

Duktig tjej!

Jag tror nog inte heller söta skönsjungande Sibel går till finalen men hoppas kan man ju alltid. Bara inte herr Nordman med sin eld hamnar där blir jag nöjd och glad, he he. Kraam på Mia!

Postat av: Sweetheart

Skogen är helt klart bäst att springa i! Vacker och rofylld, och betydligt behagligare mot benen än asfalten. Känns verkligen skillnad!
Hoppas du får en fin lördagkväll!

2008-03-08 @ 19:02:43
URL: http://graceful.blogg.se
Postat av: hannahsthlm

Ha en mysig kväll :)!

2008-03-08 @ 19:54:27
URL: http://hannahsthlm.blogg.se
Postat av: Madeleine

Åhh vad härligt med löpning, ngt jag saknar i mitt liv:/ Får sträva efter att kunna fixa det igen :)
Ha en bra lördagskväll!
Kram

2008-03-08 @ 21:14:35
URL: http://www.livetuppochner.blogg.se
Postat av: Hilda

Åh vad du låter hurtig och nyttig. Jag har anmält mig till löptävling i stora staden för att på nåt vis hitta motivation...kanske borde sätta igång nu..
Blir lite inspirerad ju...

2008-03-08 @ 21:56:53
URL: http://hildazheaven.blogspot.com
Postat av: Frida

Vad härligt att läsa om en sund person som dig. du verkar ju också tycka om att springa. det är tur för dig! jag känner flera som tycker att det är det värsta som finns och säger "det känns bara som om kroppen gör ont".
:)

2008-03-09 @ 17:29:19
URL: http://fridamariaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback