I Isprinsessans miljö...

image355

image356
Med tanke på att det var sista avsnittet av Isprinsessan igår (filmatiseringen av den första av Camilla Läckbergs fjällbackaböcker) inleder jag denna dag med ett par bilder från just Fjällis. Med mig med på ett hörn, hihi. Åh, då var det sommar och varmt och skönt... längtar tillbaka! I alla fall, överst Fjällbacka kyrka där jag faktiskt är döpt och underst Galärbacken med Stora Hotellet i bakgrunden (där Erica och Patrik åt middag).

Jag vet att många är kritiska till kvaliteten på filmatiseringen, men jag tyckte faktiskt den var riktigt bra. De flesta av karaktärerna passade bra in i sina roller (Mellberg gjordes väldigt bra till exempel), och det var spännande och ungefär så jag tänkt mig när jag läst boken. Sen är jag väl rätt färgad också, det faktum att det är just Fjällbacka gör ju att jag lätt bortser från att fotot och ljuset kanske inte alltid var det bästa eller att vissa scener kändes lite stela och konstlade. Eftersom jag är uppvuxen i Fjällbacka på somrarna är jag ju lätt partisk om man säger så. Jag förstår ju om ni som aldrig varit där inte känner samma. Visst, liiite mer hade jag nog väntat mig av filmatiseringen. Men jag är nöjd! Och ser fram mot nästa fredag då Predikanten visas!

Kommentarer
Postat av: Att ha det gott

FINA bilder

Postat av: Jelena

Jag har sett första delen, spelade in den andra igår, och jag tyckte att det var helt ok. I alla avseenden. Jättefina bilder förresten!

2007-11-10 @ 13:49:05
URL: http://styleiseternal.blogg.se
Postat av: Modesty Mia

Att ha det gott: Tackar!:)
Jelena: Vad kul att höra! Tack så mycket!!

2007-11-10 @ 15:33:36
URL: http://modestymia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback