Heja Sverige...

Hm, en Sverige-bikini är kanske att gå till överdrift? Men lite kul i alla fall. Finns på Stadium.

Hur som helst så kommer jag att se matchen ikväll. Sverige-Grekland kl. 20.45 i TV4, för de som inte har koll. :-)

Jag är definitivt ingen fotbollsfanatiker men hittills har jag faktiskt sett en hel del av matcherna under detta EM. Såg till exempel Holland-Italien igår kväll, en riktigt spännande match! Jag börjar även få koll på en del grejer. Vad offside är till exempel. (ni hör, jag är definitivt ingen fanatiker!!) Vet inte hur många gånger jag fått det förklarat för mig, men nu tror jag att jag hajat.

Och visst uppskattar jag bra spel. Fast ofta sitter jag och frågar såna där fåniga grejer, typ hur de kan klippa gräset randigt eller varför Coca Cola-skylten är grönvit och inte rödvit. Eller också sitter jag och kommer på roliga (tycker jag i alla fall) ordlekar eller rim med spelarnas namn. Eller om de är lika någon kändis. Älsklingen är härdad som tur är... :-)

Kollar du på matchen ikväll?

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja, jag ska köra ett litet pluggrace men sen får vi besök och då blir det att äta chips, kladdkaka och titta på matchen!

Postat av: Anna

jag tippar att om det är äkta gräs så blir det så bara för att de klipper åt olika håll. med cylinderklippare dessutom. är det fuskgräs? så kanske de beställer det så för att de ska se äkta ut??

jag ska inte kolla. fotboll gör sig bäst på radion med de snabba kommentatorerna.

2008-06-10 @ 18:45:26
URL: http://bloggenomkittydrew.blogspot.com/
Postat av: Karin

yepp:)

2008-06-10 @ 19:25:10
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Madeleine

Kollar självklart matchen men dock med laptopen i knät för att läsa bloggar och annat samtidigt:)

Ha en bra kväll!

Kram

2008-06-10 @ 21:00:45
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Marina

Jag är absolut inte helle någon fotbollsfanatiker men även jag såg FAKTISKT gårdagens match. Det är kul i sådana här sammanhang, när Sverige spelar, tycker jag. Och de gjorde en förbannat bra match! Det får nog bli fotboll på lördag kl. 18 ;) Kram!

2008-06-11 @ 13:09:34
URL: http://wondrous.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback