Välkommen till Modesty Mia!

Hej och välkommen till min sprillans nya blogg! Äntligen är jag igång. På min blogg kommer du att hitta mycket mode, mycket skönhet och många tankar om allt möjligt och lite till. Jag är en göteborgstjej som älskar att shoppa, gå långa powerwalks, dricka te och sitta på en solvarm bohuslänsk klippa... Jag har en förkärlek till budgetfynd som ändå andas stil och klass. Det är en sport att hitta sådana plagg... och jag gillar att sporta!

För att du ska få lära känna mig ännu bättre svarar jag här på några (ganska moderelaterade) frågor:

Favoritfärger: Rött, svart och vitt funkar alltid, men jag gillar även dova färger som chokladbrunt, puderrosa, ljusgrått, vanilj, plommonlila...
Favoritplagg: Klänning! Finns det något skönare att ha på sig?
Plagg jag vill ha: Hoppsan, det skulle kunna bli en lång lista... Ska jag välja ETT blir det nog en röd finstickad kofta!
Får inspiration av: Modetidningar, modebloggar, TV-serier, filmer, folk på stan...
Skulle aldrig ta på mig: Man ska aldrig säga aldrig, men jag tror faktiskt inte jag skulle klä så bra i pösiga stentvättade jeans matchat med skinnväst!
Bästa klädköpet i höst/vinter: Med tanke på allt regnande är det nog mina stylish gummistövlar från Esprit: svarta med sött blomstertryck på skaften. Annars är jag väldigt nöjd med min stora bruna väska - smidig men sväljer ändå ALLT! Och mina prickiga klänningar - söta, sköna och funkar året om!
Beskriv klädstilen jag har: En blandning av sött/klassiskt/retro/trendigt.
Favoritskönhetsprodukt: Jag gillar den klassiska Maybelline-mascaran, alltså den med rosa/grön förpackning. En annan favorit (också budget) är Nivea Soft, en ljuvlig creme som funkar lika bra till kroppen som ansiktet.
Skönhetsprodukt jag vill ha: Peelingcremen One-Step Gentle Exfoliating Cleanser från Clarins.
Favorittidningar: ELLE, VeckoRevyn, utländska modemagasin som Vogue, In Style, Harpers Bazaar...

Kommentarer
Postat av: Karin

Låter bra! Även jag har startat en blogg kolla in den! Vad fin din blogg var :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback