Tredje advent

image400
Bilderna ovan illustrerar vad jag hittills pysslat med denna tredje adventssöndag. Tre ljus tända medan B och jag tog en adventsfika med hemmagjord mjuk pepparkaka, innan han åkte iväg för att köpa gran. Jag gav honom flera goda råd innan han åkte iväg: Inte för hög! Men inte för liten heller! Och den ska inte vara för gles! Fast, ja, inte med FÖR täta grenar! Ta en LAGOM helt enkelt!! Solklart vilken typ av gran jag menar, eller hur?! Man kan ju tycka att jag kunde åkt med själv om jag nu är så petnoga. Men jag har fullt upp. Det ser man ju på den vänstra bilden, eller hur? Om resultatet blir bra återkommer jag med fler bilder... (Det handlar alltså om den där
second hand-klänningen som jag fixar till)

Igår hade vi typ halva B:s släkt här. Det var nämligen julbak i vårt kök. De har som tradition att inför jul baka ett slags brödkakor, som är supergoda med sill eller skinka på. Runda, tunna brödkakor med rågmjöl och pomeransskal, och så kavlar man dem med en sån där "rutig" kavel ni vet. I alla fall, vårt kök var fullt av folk, det var kokhett, mjölet yrde i luften och jag vet inte hur många gånger jag trampade i sirapsfläckar. *ryser* Vi brukar egentligen vara hemma hos B:s farfar, men i år hamnade vi här hemma hos oss. Det blev i alla fall riktigt lyckat och allt funkade bra. Men som den pedant jag är var det underbart att ta fram mopp och skurhink när de åkt. (vi har ju alla våra olika böjelser...)

Ha en riktigt fin adventssöndag!!

Kommentarer
Postat av: Helena

Det var en solklar beskrivning av den perfekta granen, tycker jag :)
Vi
har en liten i plast för vi är allergiska och har inte så stort, men fin blev den.
Hoppas att vi får se din senare.
Ha en trevlig advent.

Postat av: Att ha det gott

Här ska vi för första gången ha en plastgran känns inte alls bra
Jag är såååå nyfiken på klänningen

2007-12-16 @ 14:22:49
URL: http://rubinen777.blogg.se
Postat av: Tove

fin blogg

2007-12-16 @ 14:35:02
URL: http://www.svartkissekatt.blogg.se
Postat av: Madde

Haha, vilket gott skratt jag fick när jag läste din julgransbeskrivning. Lite så är det hemma hos oss också. :) Vi letar alltid efter den perfekta granen och brukar vanligtvis ha en stor ståtlig kungsgran. :)
Älskar julgranar! ;)

2007-12-16 @ 14:39:42
URL: http://maddesmode.webblogg.se
Postat av: Modesty Mia

Helena: Haha, va bra!:) Plastgranar är ju ett bra alternativ om man är allergisk. Och så barrar de ju inte!:) Detsamma!!
Att ha det gott: Jag tror nog att den också blir fin!
Tove: Tackar!:)
Madde: Hihi, ja man har ju sina önskemål... eller krav kanske...:) Visst är det härligt med julgranar! Och så doftar de så gott!!

2007-12-16 @ 17:06:07
URL: http://modestymia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback