En helg på IKEA

image353Nyss hemkommen efter en kall men trevlig promenad tillsammans med B. Innan det satte vi i oss varsin Gustav Adolfsbakelse så det kändes nästan tvunget med en promenix, haha! Det var förresten länge sen jag bloggade; en stark anledning till det är att vi levt 1800-tal här hemma i några dagar. Inget fungerande internet, ingen fungerande telefon och en TV-bild som var minst sagt kornig. B fick tillbringa många och långa minuter i telefonkö till Comhem. (Ringandes på mobilen alltså) Igår blev allt som vanligt igen och vi ska få ersättning!!

Helgen kan sammanfattas med ett ord: IKEA. Vi var där både på lördagen och söndagen, vilket vi verkligen inte var ensamma om. I söndags snurrade vi runt ett bra tag på parkeringsplatsen innan vi hittade en ledig plats. Solen sken, folk strömmade in i IKEA:s entré och jag bara "Men herregud, vad gör folk här, det är ju jättefint väder och de åker till IKEA???" Samtidigt som jag själv var där och bidrog till folktätheten... Men i alla fall, vi fick köpt det vi tänkt oss och lite till, och jag har extra muskeltonade armar efter att tillsammans med B burit en soffa uppför trappan till arbetsrummet på övervåningen. Ett steg i taget och jag ideligen: "Jag måste vila nu!!" "Okej, ett steg till!" "Nu måste jag vila!" Till slut blev jag så full i skratt att jag nästan trodde jag skulle ramla ihop. Kändes som om jag var med i en sketch eller nåt.

De två IKEA-turerna resulterade iallafall i:
- Soffa Ektorp i svart tyg (till arbetsrummet)
- Knallröd matta (till arbetsrummet)
- TV-bänk (till arbetsrummet)
- Stor tavla med ett ljuvligt grekiskt motiv med mycket blått i (till vardagsrummet, ovanför en av våra blå soffor)
- De obligatoriska värmeljusen (men faktiskt inga servetter denna gång)
- Julklappspapper och piffiga snören och rosetter
- Vita gardiner med svart blommönster (till sovrummet)

Och så har jag sytt gardiner igen. Köpte ett helt galet mönstrat tyg (svart botten, färgglada blommor) på Åhléns ("Blom" heter det) som fick bli gardin i arbetsrummet. Detalj ur tyget ses ovan. Det är allt annat än diskret men jag kände bara stor kärlek då jag såg det. (Spanade först in det i senaste Plaza Interiör!) Sitter nu vid det nya datorbordet och bara trivs!!

Kommentarer
Postat av: Katta

Anar ett tema till arbetsrummet =) Snyggt tyg du hittat, verkligen!

Postat av: Helena

Ja det var mycket folk på Ikea, men vad ni fick med mycket bra saker.
Det måste vara härligt med hus :)

2007-11-06 @ 20:12:10
URL: http://www.tindrasgarderob.blogg.se
Postat av: Malin S

Coolt tyg. Vad bra att kunna sy sina egna gardiner (önskar jag var händig).

2007-11-06 @ 20:34:12
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se
Postat av: delinda

snyggt =) ja man råkar alltid vara där då det är som mest folk hihi.

2007-11-07 @ 00:28:50
URL: http://delinda.webblogg.se
Postat av: Linda

Det är så kul att pyssla hemma! Det verkar ju som att du shoppade loss riktigt ordentligt!

2007-11-07 @ 09:13:32
URL: http://lindajohannacaroline.bogg.se
Postat av: Linda

Det är så kul att pyssla hemma! Det verkar ju som att du shoppade loss riktigt ordentligt!

2007-11-07 @ 09:15:35
URL: http://lindajohannacaroline.bogg.se
Postat av: Att ha det gott

JÄTTESNYGGT tyg Det där måste jag titta närmare på

2007-11-07 @ 13:14:48
URL: http://rubinen777.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback