Söndag kväll

image457Har precis ätit mackor, druckit te och mumsat på en saftig, c-vitaminspäckad apelsin. Söndagkväll igen - tycker ju det nyss var fredag morgon. Helgerna går bara för fort, det är ett faktum... Fått gjort en hel del i alla fall, inte minst träningsmässigt:

Fredag: Löpning ca 4 km, invigde nya skorna = ljuvliga

Lördag: Långpromenad i solen med mamma som var här, samt styrketräning på e.m.

Söndag: Efter semlan kände både B och jag att vi var tvungna att röra på oss så vi tog en cykeltur. Jättehärligt! Dessutom tog vi en "paus" från cyklandet i form av en powerwalk längs en motionsslinga, sen cykling hem igen. Kul att utforska områdena här omkring, även om vi bott här ett tag nu så hittar man fortfarande nya vägar och områden! På kvällen: Löpning 1,2 mil. På min spellista idag fanns bla Kate Ryan, Nelly Furtado och Lena Philipsson ("Det gör ont", hehe) samt lite mer heavy stuff i form av Metallica (från "svarta albumet") och Nightwish.

Dessutom har jag äntligen bekantat mig med stegräknaren som var en del av julklappen från jobbet. Mätt mina steg och knappat in det som ska knappas in i denna lilla apparat. Blivit inspirererad både av kollegor och sweet
Malin. Ska testa den imorgon, får se hur många steg jag kommit upp i när dan är slut! :-)


Kommentarer
Postat av: Marina

Vilken träningshelg! Låter härligt! Själv har jag haft en välbehövd vilodag idag. Det behövs det också :) Sov så gott!

Postat av: Malin S

Grymt kul att jag inspirerar dig =)
Dito får jag säga till dig också faktiskt. Att springa som en gasell a la Mia är mitt mål framöver. Skulle vara jättekul att läsa ditt inspirationsinlägg om löpning som du bloggade om tidigare. Jag ska definitivt ladda ned La Promesse (eller va den nu kan heta) med Kate. Studsbollsmusik !!

2008-01-20 @ 23:59:51
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback