Prickig kjol och tårtfunderingar

image578Så här blev kjolen! Utgick alltså från en klänning jag haft hängandes i garderoben ett par år. Tror jag kommer använda kjolen bra mycket mer än vad jag använde klänningen! Perfekt med enkel vit tee till eller kanske nån kul topp med tryck. Älskar ju prickigt. Fixade även till den svarta smala kjolen jag skrev om härom dagen. Klippte av en bit och i med nytt resår.

Klarat av städning, tvätt och handling nu. Pustar ut i myskläder - svarta mysbyxor och rosa hoodie. Inhandlade ingredienser till en påsktårta för morgondagen - tänkte testa att göra en marsipantårta. Färga marsipanen själv, kavla ut och dekorera. Gulp. Kan bli bra men kan också bli väldigt fel... Blir det OK kommer det en bild! :-)

Kommentarer
Postat av: Helena

Vad du är duktig på att fixa och trixa, kjolen blev ju super fin.
Vad gott med tårta händigt att fixa den själv, jag måste börja bli lite huslig är ju närmare 35 än 25 :)

Postat av: Madde

Superfin!! Roligt med påsktårta! Såg en beskrivning på marsipanpåsktårta på kakburken.se. Med små kaniner på och allt!! :) Är det kanske den du ska göra? :) GLAD PÅSK! Kram!

2008-03-21 @ 17:31:32
URL: http://maddesmode.webblogg.se
Postat av: Anna

Jättefin, vad duktig du måste vara på att sy, jag är själv en katastrof när det kommer till en symaskin, haha! Glad påsk och ser framemot bild på tårtan ;-)

2008-03-21 @ 18:05:24
URL: http://starwoman.blogg.se
Postat av: Modesty Mia

Helena: Tackar!:) Tårta är mums, är lite orolig bara hur det ska gå att få marsipanen snygg, håll tummarna...=)
Madde: Tack Madde!:) Ja, har aldrig gjort nån påsktårta så det ska bli kul. Nej, den tårtan du nämner har jag inte sett, men vad söt den låter!:) Glad påsk och kram!!
Anna: Tack snälla! Inga avancerade saker direkt, skulle gärna kunna sy hela plagg... Får väl ge mig på det framöver kanske=) Bild kommer förhoppningsvis om tårtan inte blir katastrof, haha! Glad påsk!!

2008-03-21 @ 19:26:54
URL: http://modestymia.blogg.se
Postat av: Att ha det gott

toppen FIN

2008-03-22 @ 14:28:18
URL: http://rubinen777.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback