Underbart!!!

image568
Jag är tveksam till om mitt leende kan bli större än vad det är just nu. Min absoluta favorit i årets schlagerfestival VANN! Åh gud vad underbart, jag är så glaaad!!! Jag är minst sagt i ett schlagerrus just nu och kan nästan inte tänka klart... Hela dan har jag varit förväntansfull och stissig och haft enbart schlagerlåtar i huvudet. Vaknade som sagt med Hero i huvudet och sen har det bara fortsatt. En halvtimma innan tävlingen drog igång skuttade jag runt här hemma och klättrade i princip på väggarna. Knäpp, javisst. Men jag kände så otroligt starkt för Charlotte och hennes låt, brukar inte vara riktigt såhär schlagerbesatt faktiskt. I år har det typ slagit över, haha!

Roligt för Sanna Nielsen att hon fick högsta poängen från publiken. Det var hon och hennes Empty Room väl värda!

BWO
blev ju trea och det var kul tycker jag. Jag gillar deras låt och så är de lite lagom konstiga men samtidigt väldigt proffsiga.

Rongedal
hamnade på fjärde plats, de kom högre än jag trott. Visst är låten svängig och de gjorde ett rätt kul nummer, men det var som darlingen sa: tänk om det bara varit en av dem som uppträtt med den låten. Inte lika speciellt!

Femman Linda Bengtzing fick inga publikröster alls. Lite konstigt tycker jag, men kanske har publiken tröttnat på Lindas blixtrande energi. Tror faktiskt också hon förlorar en del på att sjunga på svenska. Det blir lite väl käckt och hurtigt, tror låten hade gjort sig jättebra på engelska.

Sweet Sibel kom överraskande lågt med sin sjundeplats tycker jag. Hon sjöng för allt vad hon var värd och har verkligen en fantastisk röst, men kanske handlar det till stor del om att hon inte är så väletablerad än?

Kan ju även ta och nämna Frida - sist kom hon och jag lipar inte för det, hehe...

Och får ju inte glömma Björn Gustafsson! Eurodiscomedley med hans underbara "lealösa" dans och så hans charmanta dikt. Me like!!

Nu är det Eurovision Song Contest som är nästa steg! Känns underbart att Sverige skickar någon så proffsig, härlig och tjusig artist som Charlotte. Hoppas, hoppas hon tar hem segern!!! Det skulle ju verkligen vara hur coolt som helst!!!

Imorgon blir det bilder på mitt rosa påskris! :-)

Stooor schlagerkram!

Bild:
Expressen

Kommentarer
Postat av: Malin S

Mitt leende hade varit större om Sanna vunnit men nu är jag såklart nöjd. Charlottes glittriga uppträdande matchar ju mitt kommande schöagerparty mycket bättre =)

Postat av: Helena

Jag missade hela spektaklet, men vi hörde att RÄTT låt hade vunnit.
Så vi skålade i våra gratis drinkar :)

2008-03-16 @ 09:22:57
URL: http://www.tindrasgarderob.blogg.se
Postat av: NINA

Jaaaa! Så kul att se Perelli vinna, låten är grymt bra.

Ha en trevlig söndag.

2008-03-16 @ 10:04:48
URL: http://anina.blogg.se
Postat av: Amanda

Kul att Charlotte vann, hon var bäst! =)

2008-03-16 @ 10:10:13
URL: http://shoppingbloggen.com
Postat av: Madde

Det var roligt att Charlotte vann, men hoppades endå att Sibel kunde fått en bättre placering! :) Ha en härlig söndag Mia! :) Kram!

2008-03-16 @ 11:38:44
URL: http://maddesmode.webblogg.se
Postat av: Att ha det gott

Om sanningen ska fram så hejade inte jag på henne men tänkte Nu blir Mia glad

2008-03-16 @ 14:31:17
URL: http://rubinen777.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback