Sol och bad på Tjörn

image667
Japp, ni läste rätt. Jag tog årets första bad igår! Var alltså på Tjörn igår, och det blev en superhärlig dag med sol som flödade från en klarblå himmel. Blev både slappa stunder i solstolen och en del aktiviteter, bland annat gav jag mig ut och sprang dryga milen i starkt solsken mitt på dagen. Längs en landsväg. Jag vet, inte så klokt kanske. Kände mig lite groggy ett tag. Som tur var hade jag vätskebälte på mig. Och när jag kom tillbaka till huset hoppade jag direkt i bikinin och sprang ner till bryggan. 17 grader i vattnet men jag slängde mig i, fullkomligt kokhet efter löpningen, med ett snyggt svanhopp. (Okej, hur snyggt det var kan kanske diskuteras...) Grabbarna i sällskapet badade också.

Sen blev det en evighetsmatch i krocket. Ja, vi gillar detta spel. :-) Men det är ju så somrigt! Och så flamsiga som vi är blir det alltid många skratt. Till exempel då B lyckades bryta av klubban på mitten då han skulle krocka bort ett annat klot. Det såg helt sjukt roligt ut. Resten av dagen var jag extremt skrattig. Inte bara på grund av B:s krocketfadäs - vet inte vad det var, säkert inte van vid all sol, haha. (Fick säkert ett litet solsting under löpturen i stekande sol...) Inte blev det bättre av alla dåliga skämt som drogs under dagen. Vid middagen fick jag ett sånt fnissanfall så jag trodde jag skulle dö. Men det smittade av sig... :-)

Ser ju ut att bli en helt fantastisk dag idag med. Redan riktigt varmt!

Önskar er en härlig solig söndag!


Kommentarer
Postat av: Amanda

Vilka fina bilder och vad härligt det låter. Ha en fin söndag i solen! =)

Postat av: Vanadesse ~ Designing Everyday Life

Oj redan badat! Jag har inte vågat än haha!
Ha en fin söndag!

2008-05-11 @ 11:44:37
URL: http://designingeverydaylife.blogg.se
Postat av: Nina

Det låter härligt, fina bilder från Tjörn!

Ha en fin dag.

2008-05-11 @ 13:04:01
URL: http://anina.blogg.se
Postat av: Helena

Vad modigt med årets första dopp, jag är en riktig badkruka. Hoppas att du får en härlig söndag.

2008-05-11 @ 13:16:22
URL: http://www.tindrasgarderob.blogg.se
Postat av: Att ha det gott

Vad härligt det låter Hoppas du får en lika fin Söndag

2008-05-11 @ 13:52:35
URL: http://rubinen777.blogg.se
Postat av: Modesty Mia

Amanda: Tack! Ja, det var verkligen helt ljuvligt!:)
Vanadesse: Ja, jag var så varm så jag kunde inte låta bli, haha!:)
Nina: Tack!:) Det var en toppendag!
Helena: Haha, men jag tänkte att om jag inte badar nu så kommer jag ångra mig sen...=)
Att ha det gott: Tack detsamma!

2008-05-11 @ 16:22:38
URL: http://modestymia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback